Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J72a30n 79K11a67š42p68a58r 7585404951630

Jak s autorem často souhlasím, tak toto je pořádný přešlap. Evropský parlament přijal v únoru 2018 usnesení, ve kterém Komisi žádá, aby provedla důkladné hodnocení směrnice o úpravě letního času a případně předložila návrh na její revizi. V rámci tohoto hodnocení Komise vyhlásila veřejnou konzultaci, které se každý mohl zúčasnit. Pravda je, že to bylo o prázdninách a naši bodří zástupci to moc neventilovali, ale něco naším tiskem proběhlo. Byla to tedy pouze konzultace, ne nějaké závazné referendum a komise vznese s přihlédnutím k ní NÁVRH na zrušení změn času. Tento návrh musí schválit Evropský parlament a poté i každý členský stát, A každý stát si může vybrat, jaké časové pásmo bude po zrušení střídání času používat. U nás tedy GMT+1 ("zimní čas"), nebo GMT+2 ("letní čas"). Takže žádné narušení "demogracie" se (zatím) nekoná.

A ten nesmysl v PS by to chtělo opravit. Třeba takto: "..keři by radi naopak nechali tzv. letni čas aji v zimě, bych rad připomněl, že tym padem by tma v zimě byla až do devíti ráno a naši fakani by chodili do školy uplně v noci."

+3/0
7.9.2018 13:03

M69i60r45o48s27l77a10v 98N22ě92m34e11c 9832357420

Pane Větvičko, důležité je zrušení té změny na podzim a hlavně na jaře. Některým lidem, cca 10% to nedělá dobře, je vyšší možnost infarktu atd. Navíc řešení tohoto

problému rozjeli čeští europoslanci. Takže přestaňte blbě rýpat do EU a řešte podle Vás ty důležitější věci ve spolupráci s bulvárem.;-O

+2/−1
7.9.2018 9:23

M71i78r17e45k 21T90u47r88e20č56e18k 4103182880502

No ja bych uvital slunce i dříve. Chodim totiz brzo spat a vstavam velmi brzy.

0/0
7.9.2018 7:18

P24e34t11r 89S45k86á55c83e76l 6214599889

Od roku 1990 tohle není problém, každý si může ulehat a vstávat kdy a jak chce. Vy nikoliv?

0/0
11.9.2018 20:45

Z42d78e94n78k26a 41S98v96o78b50o94d83o71v32á 2712358914183

Mně vadí šibování s časem, prostě jednou je nastavený nějaký přírodní řád a hotovo. Ale holt to jsou lidi, že ano, do všeho se musí cpát a všechno štelovat a měnit a upravovat a .... a pak se diví.

+5/−1
7.9.2018 6:09

V76l90a19d70i78m10í10r 92S88t55u25d94e39n33ý 5618128145190

Pro flusanec na EU je každá záminka dobrá...

+5/0
6.9.2018 18:48

P25e77t90r 67S19k91á70c73e39l 6264289239

Pročpak záminka, fakta to jsou. Podle níže uvedeného dokumentu musí 500 milionů občanů z 27. států každý rok konat, co jejich vlády nařídí. Naše vlády se opírá o zákon č.54/1946 Sb.! Vlády EU se řídí touto Směrnicí, v níž je zdůvodnění tzv. "letního času" víc než úsměvné! Prý úspory po zavedení LČ jsou, ale nejdou vyčíslit. Chápete tohle? Něco je, ale nejde to prokázat. Tak to už si z nás byrokraté z Bruselu dělají úplné blbce. Takto nedokázala ohlupovat občany ani RVHP a to byli nějací mistři ve vymýšlení a koordinování. Nedokázali ani sjednotit samospřáhelní systém vagonů na železnicích, jako nyní EU nedokáže zrušit "prkotinu" zvanou "letní čas". V uvozovkách to mám proto, že máme čtvero ročních období, není žádný "zimní" a "letní čas.", víte?

Jak shora uvádím:

Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2000/84/ES ze dne 19. ledna 2001 o úpravě letního času:

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2007:0739:FIN:CS:HTML

0/0
11.9.2018 20:54

J25a30n 91K68a43d67l79e70c 7107945776339

Ty zje dobry demagog. ;-D

+2/0
6.9.2018 16:45

R53u81d83a 20S71l32a69v27í61k 5203238266181

Který den v našich končinách vychází slunce ve 3:00?

+4/0
6.9.2018 15:03

T81o27m10á14š 70K82u74c75h39a93ř 3137701888921

Jednoznačně jsem proti jarnímu posouvání času, to fakt nesnáším To podzimní je ale fajn, to bych nechal. ;-)

+2/0
6.9.2018 15:00

P31e43t19r 29S98k67á26c64e20l 6864639669

Jedno bez druhého nejde, to snad pochopíte. Takže úplné zrušení nesmyslu a všichni budou spokojeni. Jsme svobodné bytosti, které v nekonečnu nekonečna sebe sama tvoří - J.A.Komenský.

+1/−2
6.9.2018 23:38

M93i58c94h62a20l 77T52i35m85k62o 3703944344945

Samozřejmě by to slo...jen to chce trochu kreativity a "thinking outside of box". Např. nechat podzimní posun a za to kazdých 24 let nedávat prestupný únor.

0/0
7.9.2018 3:39

P57e75t23r 86S80k48á81c38e47l 6834529899

Zajímavý návrh, s tím únorem. Ale ubylo by legrace, mám v totiž příbuzenstvu sestřenici, která kvůli svému datu narození slaví narozeniny jednou za čtyři roky...;-)

0/0
11.9.2018 20:59
Foto

J23a57k91u26b 16K23r50i13s87t26e80k 4769823342280

Souhlasím, radši nechat tak jak je. Akorát se autor utnul se závěrečným tvrzením, že pokud bychom nechali letní čas v zimě, slunko by zapadalo už ve tři odpoledne-naopak by zapadalo v pět odpoledne, jen by byla tma zhruba do devíti, však letní čas je tom, že slunko zapadá i vychází o hodinu později.

+7/0
6.9.2018 9:14

O93n42d68ř55e57j 53H30r17u41b94ý 2464147558309

Když už se hrabeme v čase,proč mají ve španělském Vigu stejný čas, jako Čierne nad Tisou? Proč v Le Mans ve Franci, které leží zhruba na stejném poledníku jako Londýn mají o hodinu víc než Londýně. Inu v 19. století byla fyzika a biorytmy každému ukradené a hlavní roli hrála roli hrála politika a vydrželo nám do dodnes ;-D.

+1/0
6.9.2018 8:26

P28e31t77r 22S39k93á20c47e51l 6754839179

A v politice není v hlavní roli občan, ale zájmy kohosi. Takže při každých dalších volbách by se měl občan o svoje práva z Ústavy ČR hlásit a začít třeba tím, že bude volit stranu, která má v programu zrušení nesmyslu zvaný "letní čas". Zdravého rozumu je nám třeba...

0/0
11.9.2018 21:01

V36á28c33l15a69v 66P62o70l33á30k 1475232240680

Já spím do desíti i déle ať je slunko nad hlavou nebo pod mrakem.

+1/0
5.9.2018 23:08

A74n95n77a 55K13u28č59e92r65o43v41á 2971783359530

Mně osobně připadá jako pakárna, když děti v zimě musí ve školách první 2 hodiny svítit a naopak v létě musí čekat do 10-ti se zapálením táboráku - aby byla alespoň trochu tma a mělo to tu správnou atmosféru...

+4/−2
5.9.2018 22:00

P56e90t92r 70S49k27á12c82e36l 6344789509

I letní kina, díky nesmyslu zvanému "letní čas", nemají onu správnou atmosféru. Kdo od pondělí do čtvrtka může se podívat v letním kině na film, který končí ve 23.00 hod. a směna druhý den začíná v 6.00 hod.? Je toho víc, co "letní čas" pokazil a kazí dál. Např. zdraví dětí, mladých lidí i přestárlých.

+3/−2
5.9.2018 22:11

P83e95t96r 83S64k96á70c29e23l 6694959719

Asi bude dobré, paní Horáková, uvést argumenty. Rádi se zastánci zrušení LČ poučí.

0/0
6.9.2018 23:39

K64a56r42l62a 89N72o70v86á36k27o76v39á 4534512735517

Jasně, do letního kina chodí každý z nás denně, to je ten správný argument proti letnímu času ;-D.

U nás je letní kino o víkendu, a stejně tam chodí málo lidí. Všichni jsou na grilovačkách, vrací se z koupání apod. Protože je dlouhý den a lze si ho užít, a to denně.

0/0
14.9.2018 11:47

P71e22t50r 30S34k76á74c96e67l 6584769119

Letní kina uvádím jako jeden z mnoha negativních projevů zavádění tzv. "letního času";-).

K Vaší poslední větě - sdělím Vám sladké tajemství, den má a vždy bude mít jen 24 hodin. Navíc od roku 1990 si každý svobodně může této délky užívat kdy a jak chce, tak proč nám i nyní (od roku 1979 trvale) musí vláda nařizovat a EU posvěcovat co "musíme" dvakrát ročně s hodinami udělat?

0/0
15.9.2018 23:37

A18n16n39a 85K93u31č16e92r83o49v92á 2631633909240

Ani ne...

+1/0
5.9.2018 21:48

B66ě28l67a 39H22o33r28á56k10o28v74á 1478872819450

Nejlepší je jak se pravidelně vytahuje debata o tom, že by škola měla začínat až v deset za všeobecného hýkání žáků, ale jen do té chvíle než se jim polopaticky vysvětlí, že to znamená také odchod ze školy o dvě hodiny později;-)

+1/0
5.9.2018 14:08

A93n40n94a 68K78u30č86e89r44o32v45á 2801673329290

Řekla bych, že hýkáte hlavně vy...

0/0
5.9.2018 21:49

B86ě65l42a 62H17o77r10á29k64o76v89á 1588382679290

8-o

0/0
6.9.2018 9:31

J82a27n 20D47r54t62i67n93a 4222936793387

neznam jedineho cloveka ktery by nechtel zrusit stridani casu. Ale plagiator Vetvicka ohne informaci o pruzkumu a jeste to okoreni slovem demogracie....

+6/−2
5.9.2018 14:08

P32e16t76r 52H60o34r80á41k 1199153359734

Já jsem proti zrušení střídání času a neznám člověka, co by to chtěl rušit.

+1/−1
5.9.2018 21:22

P67e93t20r 40S91k87á70c57e32l 6254489279

Jste obklopen lidmi, kteří si od roku 1990 (28 let) nevšimli, že nepotřebují nic nařizovat od vlády, pootočení hodin už vůbec ne. Od roku 1990 si každý může ulehat a vstávat kdy a jak chce, kromě dětí školou povinných. Ti paradoxně trpí nejvíc a nikomu z rodičů, kteří schvalují nesmyslné pootáčení hodinami sem a tam, tohle nevadí. Hlavně, že mají potomky móóc rádi, ale na jako "delší" odpoledne od března do října si nenechají šáhnout. Zdravého rozumu je nám třeba...R^

0/−1
5.9.2018 22:15

P69e29t77r 65S28k70á29c67e37l 6494769239

Asi bude dobré uvést argumenty pro i proti, pane Řeho. Jen tak se oba a další diskutující dobereme pravdy.

Pokud nesouhlasíte pro to, že "musíte" do zaměstnání nastoupit v 6.00 hod., je to Vaše volba, zvolená při podpisu pracovní smlouvy se zaměstnavatelem. Takovou možnost děti nemají, ony musí ráno vstávat o hodinu dříve a nikdo se jich neptá zda se jim chce.

0/0
15.9.2018 23:42

M87i34r38e34k 57T36u19r77e91č45e79k 4603522370122

To nasilne zavedeni a dnes trvani zmeny casu neni prave nic jineho nez odporna diktatura.

+2/−1
7.9.2018 7:23

P34e33t31r 15S16k66á58c81e41l 6554259229

Paradox v systému demokracie - vládním nařízením nám mohou nařídit cokoliv, pokud se opírají o zákon. "Letní čas" se nařizuje podle zákona č.54/1946 Sb. Tedy naši předkové tehdy zvolili zástupce (Beneš, Fielinger, Nosek) a ti přijali uvedený zákon. Proč máme trpět za špatnou volbu našich předků, ve svobodné demokracii? To jde o vládu lidu, který postupně volil celé minulé století?

0/0
15.9.2018 23:45

J85i66ř46í 28K26n95é52b66l 3592452101

PS: Chytrym chlapcum a děvucham, keři by radi naopak nechali tzv. letni čas aji v zimě, bych rad připomněl, že tym padem by tma v zimě byla už ve tři odpoledne a naši fakani by chodili dodom uplně za tmy.

Zdroj: https://vetvicka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=677041

Sory jako, ale tohle je přece blbost ne. Dle zimního času bude tma v zimě v 17:00. S letnim časem bude tma v zimě v 18:00, takže delší denní světlo... ???!!!:-P

+6/0
5.9.2018 11:10

P95e16t70r 35S33k48á27c22e90l 6674949449

30 let, co se nesmyslem zvaným "letní čas" zabýváme, stále narážíme na lidičky, co neví. Takže se autorovi článku nedivme! Stále se někdo totiž ptá, např. v dubnu: "...a co je vlastně teď za čas, ten správný, podle přírody a Vesmíru nebo ten, co nařizuje vláda"? Zaváděním tzv. "letního času" se dokonale podařilo rozhodit citlivé lidi. I zdravým lidem se dvakrát ročně při pootáčení hodinami rozhodí biorytmy v těle a následky se projeví u každého. U někoho třeba za 30 let...tromboembolické nemoci, mozkové příhody, atp. Protože jak uvedla MUDr. Šimůnková "ranní ptáče dál nedoskáče, ale přivodí si..." a uvedla shora popsané choroby. Jak moudré máme lékaře, ale lidé na jejich varování neslyší. Již v roce 1988 moudrá dětská lékařka z Brna psala v Rudém právu (že to vůbec zveřejnili!) o škodlivosti "letního času", o zdravotních dopadech na děti a mládež.

+2/−1
5.9.2018 22:24

P15e43t70r 56N38e52d96o77m42a 4239707918340

ale vzdyt ma byt non-stop letni cas, takze se v lete nic nemeni !!!https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-08-31/europe-should-be-on-summertime-forever-eu-s-juncker-says

0/0
5.9.2018 1:48

P98e61t43r 55S83k45á74c86e31l 6194109959

Jen ať takovou stupiditu zamítnou, jsme na 15. poledníku a v pravé poledne je nejkratší stín. Takže poručíme větru dešti...?

+1/−1
5.9.2018 22:16

R32u58d91a 38S12l30a79v90í32k 5413848556491

A kde je přesně nejkratší stín v poledne? V Chebu, v Praze, v Třinci?

+1/0
6.9.2018 15:11

P23e24t61r 66S67k81á44c77e10l 6344869829

Podle 15. poledníku v Jindřichově Hradci, kdy všichni máme na hodinkách 12.00 hod. Na Východ i Západ od tohoto města je zhruba stejně daleko, díky za to. Nejkratším stínem se s vynálezem hodinek neřídíme, i když orientačně je to možné. Když chybí mobil, hodinky.

Ale faktem je, že od konce března do konce října u nás nefungují sluneční hodiny. Ukazují jiný čas, než ten, co nařizují trvale (od roku 1979) naše vlády. Asi by měli i pro tyto hodiny vymyslet nařízení, když už Slunce mrška neposlouchá naše vlády, že?

0/0
6.9.2018 23:45
Foto

I66v16o 31P29e57t82e33r70k59a 4166925157499

Však i sluneční hodiny by se daly nastavit na letní čas.

0/0
13.9.2018 10:11

P39e92t89r 11S12k67á76c87e16l 6704319229

Ano, všechno jde, když se chce. Ale ptáme se próóč? Proč nežít v souladu s přírodou, Vesmírem?

0/0
15.9.2018 23:46
Foto

I29v63o 37P64e27t32e34r14k54a 4456245577709

Jak souvisí to, že si nějak číselně reprezentujeme čas, se souladem s přírodou a Vesmírem? Příroda ani Vesmír nevymysleli čísla.

0/0
17.9.2018 10:24

J73a57n 60H84o88r17n30í56k 6273377875537

Hlavně mít v nadpisu tu demokracii, co? ;-)

+2/0
4.9.2018 16:39

J76i97ř65í 20K94e60s45s10l17e37r 8281941158422

no dřív se svět práce řídil podle světla. Bylo světlo, tak se dělalo. Byla tma tak se dr... nebo kradlo.

Dnes kdy máš dělat určují píchačky. A dělat musíš světlo nesvětlo.

A i s tím kradením se lidi přizpůsobili. Krade se světlo nesvětlo a zdá se mi že za světla se krade v milonech, kdežto za tmy kradou už jen zoufalci :)

0/0
4.9.2018 15:37

M82i68c10h93a93l 77G42e40c37i19k 6255139267624

Pane Vetvicko, zavadite opravdu hodne. EU si udelala pruzkum verejneho mineni, ktereho se zucastnily 4 miliony "prevazne Nemcu", jak se uvadi v nemeckem tisku, ale zatim ani nezacalo zadne oficialni jednani. A tohle by muselo projit evropskym i kazdym narodnim parlamentem. Vy o tom pisete jako o hotove veci, protoze kdyz lze neco obratit proti EU, proc resit, zda je to pravda, ze jo?

+8/0
4.9.2018 12:51

M10i65c11h36a48l 20G50e34c67i92k 6595839777564

A mimochodem, proc se opet opakuje standardni vzorec cele EU politiky, ze moznost vyjadrit nazor vyuziji prevazne Nemci a remcat budou opet Cesi (resp. ocekavam stejnou reakci cele V4), kteri o pruzkumu ani nevedeli, protoze misto novin ctou bulvar a ruske konspirace :-(((

+7/−1
4.9.2018 12:54

L62u46d38ě64k 78N56ě33m60e55c 5335421202214

A proč se o tom vůbec má jednat, když to byl jen nějaký průzkum mezi těmi, co se potřebují všude napsat? Až o tom budou jednoznačné výsledky celoevropského referenda, tak se může uvažovat o nějakých změnách. Takhle to spíš vypadá, že se nějací tydýti v evropském parlamentu potřebují zviditelnit. A hloupou poznámku o Češích si zastrčte za klobouk. Názory lidí z jiných států vůbec neznáte. Snad Vám napoví, že se toho průzkumu mínění také skoro nezúčastnili.

+2/0
4.9.2018 15:17

P45a69v56e94l 90D43r81o98t51á36r 7913564939904

A jakmile o tom udělají referendum, budete zase psát, že EU potřebuje lejstro/studii/razítko na každé upšouknutí.

Vás prostě EU nemůže nikdy uspokojit, i kdyby byly silnice pozlacené a ženy dajné.,

+1/0
5.9.2018 8:08

L58u11d17ě43k 19N10ě84m76e90c 8793590331686

Jste poněkud mimo mísu s objektem.

0/0
5.9.2018 8:09

P39e49t19r 77S93k38á98c15e63l 6214979679

Kdo Vám řekl, že národní parlament se k LČ musí vyjadřovat, když stačí na jeho zavedení nařízení vlády? Naše vlády se od roku 1979 opírají o zákon č.54/1946 Sb., víte? V "moderní" době a řídíme se zákonem 70 let starým, z min. století!

Již ta formulace způsobu nastavení hodin je směšná, vizte:

V těchto dnech o druhé hodině středoevropského času se posunou hodiny na třetí hodinu letního času. JARO.

V těchto dnech o třetí hodině letního času se posunou hodiny na druhou hodinu středoevropského času. PODZIM.

To je absurdistán, což?

A kdo takto nepostupuje, nedbá nařízení vlády. Už aby někdo zažaloval sousedy, že tak nekonají a soud musel rozhodnout o vině a výši trestu. To potom bude veselo. Zdravého rozumu je nám třeba.

+1/0
5.9.2018 22:30

M50a95g56d21a20l46e18n83a 65H73r59o48n88o32v19s36k67á 3770752444679

A proč to neposunout rovnou o dvě hodiny...?! :-P

Chci v tomhle umělém světě aspoň přirozený pásmový čas, tedy "zimní", jak se nesprávně někdy uvádí. "Spát se slepicemi, vstávat se slepicemi."

+1/0
4.9.2018 10:31

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz