Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J32i29n25d14r49a 17S22v30o27j63a29n 1757837109480

Možná chápu smysl blogu pana Větvičky špatně. Jsem totiž přesvědčen, že mu jde především o to, aby se "více šetřilo" s určitými slovy, v tomto případě slovem HRDINA. Myslím, že se snaží upozornit, aby nenastala "devalvace" významu takových slov. Ti muži, vojáci naší české armády, zahynuli při výkonu svého povolání, které sebou toto riziko nese. Bez rozdílu osobních názorů na to proč byli v nesprávný čas na nesprávném místě vzdejme čest jejich památce a vyslovme upřímnou soustrast jejich rodinám. Jejich smrt žádné přídomky nepotřebuje.

+42/0
doporučit
6.8.2018 12:58

P45e51t66r 96B23r14o96ž 8662934286284

Mně vadí i ta hysterie kolem. Rozhovory s jejich učitelkami ze základky apod. Ti kluci měli velkou smůlu, ale do armády i na misi šli dobrovolně, byli vycvičení, vybavení, dobře zaplacení a v takové zemi se prostě může stát, že zemřou.

Když se to samé stane v Evropě, a zemřou nechránění, náhodní civilisté, novináři a politici řeknou, že to se holt stává, semknou se a to je vše. Nikdo o nich nepíše, nikdo o nich nemluví jako o hrdinech. To má jejich život menší cenu?

+42/−1
doporučit
9.8.2018 11:23
Foto

J27a70n83a 60S79l85a14n85i82n70o87v87á 1201110767946

...nechat je v klidu spát a bez humbuku si za ně třeba uronit slzu, by bylo to pravé.

Takto se z jejich odchodu stává bohužel fraška - k jejich škodě i ke škodě jejich blízkých.

+40/−1
doporučit
6.8.2018 11:24

M41a71r72t46i32n 70R46o22s17o27l 4920683732351

Hrdna by ten frajer z Dubí, co se šel mezi romy zastat matky, které topili dítě. Takové vědomé a předem jasné sebeobětování se vidí málokdy.

+33/0
doporučit
10.8.2018 13:32

M61i31l85a31n 88R50i46c65h82t42e71r 8969262760563

Škoda každého mladého života, o tom asi žádná, ale jednu faktickou poznámku si dovolím. Na začátku 90 let jsem pracoval u ČSD. Každý měsíc u nás probíhalo školení. Mimo jiné se v něm probíraly smrtelné nehody, ke kterým na dráze za poslední měsíc došlo. Za 5 let, kdy jsem tam pracoval, neproběhl jediný měsíc, kdy by nezemřeli 2 - 3 lidé při výkonu své profese. Neštěkl po nich ani pes. A já se ptám, v čem se liší cena života nádražáka v porovnáním s cenou života vojáka? To ten nádražák nemá děti, to se nikomu nezhroutí život, když ztratí svého tátu, manžela, živitele? Tak proč ty tanečky okolo vojáků, proč se netančí okolo každého člověka, který zemřel při výkonu své profese?

+69/−6
doporučit
6.8.2018 18:17

P62e56t95r 45B18r64o93d30s80k95ý 5566333705529

...... doboha,- tady to je samej specialista na hrdinství !,- bych vycházel z tvrdý reality, která se odvíjí od samotné profesionalizace armády ČR. V obecné rovině,- ti borci sou vycvičeni k boji, sou to bojovníci - placení profesionálové, kteří se podřizují rozkazům a jsou obeznámeni se všemi riziky, které zákonitě ostrou akci doprovází. O jejich nasazení do misí (kde, kam, kolik - odůvodnění) rozhoduje parlament a to na základě vnitrostátního práva a mezinárodních smluv, z nichž plynou mj. závazky vůči NATO. Tedy, bojovníci byli vysláni rozkazem do Afghánu, aby zde plnili bojové úkoly ke kterým byli vycvičeni. Při plnění bojového úkolu padli ! .......... vzdávám čest[>-]!

+28/−2
doporučit
6.8.2018 19:24

E62r92i45k21a 57S18l66u12n88é21č35k58o75v88á 9404730342530

Tak u vás to není nic nového, nesouhlasíte nikdy s ničím co pan Větvička napíše. Dnes zahynul při výkonu své práce dělník na D1, který tam maká ve 40 stupních, abychom mohli jezdit po dálnici, předpokládám, ze tedy i on by měl být hrdina...

+30/−3
doporučit
6.8.2018 15:44

B95e32d65ř69i67c11h 14M34a41r27j74a23n30k49o 6360847673677

Šli tam dobrovolně s vědomím, že mohou přijít o život... A k tomu je potřeba odvaha.

A pak bychom takovoou výhradu. Dávat G.Principa dohromady s Kubišem se mi zdá zavádějící. Heydrich byla lidská zrůda, který měl na svědomí spoustu lidských životů, z jeho hlavy bylo ono "konečné řešení". Ale komu ublížil následník trůnu arcivévoda František Ferdinand a především jeho manželka a matka tří dětí Žofie Chotková? Byla to naprostě zbytečná akce zfanatizovaných anarchistů, která měla tragické následky....

+18/0
doporučit
6.8.2018 12:04

S89t60a66n83d20a 58N88o15v89á16k 8709123626164

:-).......Já nechci hodnotit, jestli byli hrdinové nebo ne. Zeptám se z jiné strany. Naši vojáci bojují s teroristy v daleké zemi,(ale ti možná brání jen svoji vlast proti cizím vetřelcům).

Proč nechrání naše hranice, kdy se do Evropy hrnou miliony pěkně vysvalených mladých mužů, vybavených chytrými telefony s nevyčerpatelným kreditem ve značkovém oblečení? Nepíšu, že všichni, ale několik tisíc potencionálních teroristů se tam jistě najde. Jednou někdo zavelí......a budeme hledět.........! Odpovězte si sami! R^R^R^

+29/−4
doporučit
6.8.2018 15:42

J97i91r95i 22C55e87e 5505641962638

Já doufám, že se konečně rozvine věcná debata nad smyslem našeho angažmá v Afghánistánu.

Američané aktuálně vedou v Dauhá jednání s Talibanem o rozdělení kontroly území. Tím jej legitimují jako politickou sílu.

Výsledky přítomnosti okupačních sil zatím odpovídají totálnímu debaklu - afghánská vláda není schopna kontrolovat ani Kábul, zato kontroluje a rozkrádá zahraniční pomoc, která do Afghánistánu přichází.

Taliban přímo kontroluje 5 % území, aktivně působí na 70 %. Jeho vliv se posiluje.

Okupační správa není schopna sjednat pořádek jinde, než v okolí svých základen. Tréning afghánských ozbrojených sil vzhledem k masovým dezercím spíš odpovídá bojové přípravě mužstva protivníka.

Produkce a export opiátů vykazuje stálý nárůst.

A jinak je vtipný, že se v Afghánistánu bojuje proti terorismu. Prý kvůli 11. září... Za kterým ovšem podle všeho stojí Saudská Arábie... Viz občanskoprávní spory, které proti SA na základě JASTA* vedou pozůstalí po obětech útoků na WTC...

___________________________________________________________________

*Justice Against Sponsors of Terrorism Act umožňuje občanům USA žalovat vládu v Rijádu schválil loni na podzim valnou většinou americký Kongres navzdory vetu tehdejšího prezidenta Baracka Obamy. Ten se obával, že tento právní akt poškodí vztahy USA s klíčovým blízkovýchodním spojencem a vystaví v zahraničí riziku obdobných žalob americkou vládu, armádu i firmy.

+15/0
doporučit
7.8.2018 13:33

R79a18d82e61k 67J89a47r48o85š 4127748920136

Hrdina musí vědomě vykonat hrdinský čin - něco mimořádného, čím se "odliší" od ostatních, kteří jsou v dané situaci přítomni, či kterých se daná situace nějak týká.

A je úplně irevelantní zda se v té situaci ocitne dobrovolně či jen zcela náhodně.

A je i zcela irelevantní zda svůj hrdinský čin přežije či nikoliv.

Já konkrétně v tomto případě hrdinský čin nevidím. Je mi líto těch tří padlých kluků, ale beru je jen jako válečné oběti. V opačném případě by se museli za hrdiny považovat všichni účastníci všech našich vojenských misí...

+26/−4
doporučit
6.8.2018 14:44

P22a22v16e80l 61S21z96i62r38o63t68n24ý 3372534234390

Přečetl jsem si váš příspěvek 3x. Napoprvé me na..al, napodruhé míň a napotřetí vám dávám zapravdu. Ale slovo "hrdinství" používá kdo ? No samozřejmě politici. Ti potřebují vzletná vyjádření, silná slova a patos. A v okurkové sezóně se to hodí dvojnásob. Mě je prostě líto našich vojáků, mladých kluků a jejich rodin. Ano, nebyli to hrdinové a jistě si ani tak nepřipadali. Prostě dělali svou práci a ta se jim stala osudnou. Přesto si myslím, že si zaslouží naší úctu, pietu a co nejméně politiků kolem toho. A taky co nejméně debilních diskutujících.

+17/−1
doporučit
8.8.2018 0:36

J79a27n 35R62á12ž 1139123754360

Já vidím hrdinu v řidiči autobusu, kterému v italských kopcích selhaly brzdy, že se držel volantu aby nesjel do propasti, zatím co lidé otevřenými dveřmi vyskakovali ven, i když věděl, že on sám vyskočit nestačí.

Voják je pro mne hrdinou, když něco udělá iniciativně, bez rozkazu, tedy s vědomím, že může zemřít něco udělá, aby chránil své kamarády. Jako například britský člen commandos, který bežel v Normandii přes minové pole a hodil granát do střílny kulometného hnízda, jehož kulomet mu zabil kamarády a bránil postupu. Žádný rozkaz k tomu nedostal a vědomě to udělal proto, aby nepadli další vojáci.

PS. Mne by nikdo nepřemluvil, abych dobrovolně odjel na misi do Afganistánu za jakékoliv prachy. Neměl bych odvahu tam hlídkovat s vědomím, že každou chvíli se může nějaký pošuk odpálit v mé blízkosti. Vojáky za jejich odvahu tam být respektuji, ale něco mi brání, je považovat za hrdiny, když zemřeli při plnění, možná i dost riskantního rozhodnutí velitele, aby v tom prostoru vystoupili z obrněnce..

+13/0
doporučit
10.8.2018 18:10

V46l98a68d32i26m60í40r 15Š87t82ě10r48b17a 2872531102117

Proč na ně hledí naši papaláši jako na hrdiny jenom když padnou???;-);-)

Dokud žijí - tak nic.

+13/0
doporučit
6.8.2018 23:06

P50e53t24r 47V40e45s33e18l15ý 3831494394109

Hnusné je, že na tragické smrti 3 kluků si honí politické body (a nic jiného to opravdu není) naprostá většina politického spektra......zahynuli při výkonu svého povolání a nic hrdinského na tom opravdu nebylo.... čest jejich památce

+19/−3
doporučit
6.8.2018 11:44
Foto

J18a19r40o53m25í21r 38P40e22t12ř37í19k 6494691239908

Naprostý souhlas.

V podstatě by potom mohl být hrdinou i profesionální řidič, který zahyne při nehodě při výkonu svého povolání.

+26/−6
doporučit
6.8.2018 12:16

M72i38c80h62a11l 62S57e60d88m16í63k 3449235206751

Hrdinství není v okolnostech jejich smrti, ale za hrdinství lze považovat to, že dobrovolně šli na misi s vědomím, že se něco takového může stát. Podobně to platí pro jiná povolání se zvýšeným rizikem.

+14/−1
doporučit
6.8.2018 12:01
Foto

M90a74r87i74e 89T17o62m72š41í71č69k38o51v85á 4377905756206

Pravidelně se vracím na vojenský hřbitov v Retzu. Byl založen po první světové válce, aby tam mohla býti uložena těla padlých vojáků. Byl to nejprve malý hřbitůvek, až druhá světová válka se postarala o jeho rozšíření.

Procházíte mezi upravenými hroby s bílými křížky a čtete jména a den narození padlých. Mladí lidé převážně od 18 do 23 let, někde cedulka unbekamte- neznámý. Jsou tam pohromadě, Němci se svými spojenci a jejich nepřátelé, se společným dnem úmrtí v červnu 1945, tedy v čase, kdy již válka byla na ústupu.

Ti co rozhodli, že bude válka, tam neleží a určitě si ani nepřipouštěli zodpovědnost za mladé vojáky, které poslali na smrt.

Nikdo se však nepoučil z těchto hrůz a stále někde umírají zbytečně lidé a znovu ti mladí, jejichž ideály a odvaha se dají tak lehce zneužít.V

+11/0
doporučit
7.8.2018 10:13

J27a42n 55K67o76n98o55p60a 7789636186571

Souhlasim s autorem. Touhle logikou politiku je "hrdina" kdokoli kdo zahyne pri plneni svych pracovnich povinnosti. Treba i ridic kamionu ktery zahyne pri nehode kterou nespusobil. Take muzeme rici, ze sance na umrti si povolanim kamionistu vyrazne zvysuje a presto jde do toho rizika...

Tihle vojaci tam predevsim sli vydelat penize a ne zachranovat neco nebo nekoho. Tohle je pro mne prvorada definice hrdinstvi - ze nekdo predevsim kvuli idealum, nezistne, bez ocekavani vydelku se obetuje pro neco/nekoho. Kdyby alespon primo branili vlast, ale takhle to byli jen zoldaci v cizi zemi.

+13/−2
doporučit
10.8.2018 15:53
Foto

J92i26ř11í 35H45e44r61m93á32n82e19k 4656492892400

Tak, já si myslím, že to hrdinové byli. I policista nebo hasič, který zahyne při výkonu povolání, je hrdina.

+11/−1
doporučit
6.8.2018 11:54

M33a16r73i61e 25K86r34š95k77o30v33á 6960875297385

Pane Větvička, to co jste napsal je k zamyšlení. Já bych jen polemizovala o bratrech Mašínových. Se tedy na mě nezlobte, ale to zase nejsou hrdinové pro mě. Člověk který se prostřílí na západ a přitom zabíjí nevinné lid, kteří se mu připletou do cesty, pro mě hrdina nikdy nebude.

+16/−5
doporučit
6.8.2018 11:30
Foto

J37a98n 63D83e77r53k36a 8259508912392

Přelety Gripenů, státní pohřeb, sirény a postávající lidé se slzou v oku ve mě osobně vyvolávají velmi smíšené pocity. Přišlo mi, že se ze smrti vojáků někde v tramtárii dělá zbytečná komedie. Jen to ve mě umocnilo pocit, že svět v řiť obrací. :-/

+11/−2
doporučit
10.8.2018 10:30

J80a86n 44B32u88r27i85a67n 2313549154120

Nějak nechápu to přirovnání k hasičovi, který sám spadne ze střechy či k policajtovi, který zahyne na cvicišti - to by ti tři museli taky zahynout při nějakém cvičení.

Pro mě je smrt těchto vojáků na stejné úrovni, jako když hasič zahyne při hašení požáru, policajt při přestřelce s pachatelem - smrt nastane při výkonu povolání.

+7/0
doporučit
10.8.2018 9:15

J92o69s67e30f 33H14a21v47r72á74n93e54k 9201121654

Je docela smutné, že takový logický, nikterak objevný text, vyvolává až takový ohlas, emoce.

Větva může zřejmě poděkovat médiím veřejné služby, které lidi tak zblbli..

+7/0
doporučit
10.8.2018 8:48

A21l86e96x 90G33r68e85g16o47r 9604552412159

Svatá pravda. Hrdinové by byli, kdyby padli v boji, při obraně , přikrytí ústupu kolegů, nebo i při útoku na beznadějné misi. Ale takhle to byla jen nešťastná a zbytečná smrt.

+12/−4
doporučit
6.8.2018 13:04







Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz