Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K74a31t36e76ř64i27n96a 75T58y40c16o18v41á 9310451926855

to zas bude řevu :-). taky máte sen, že se budete moci zavřít v archivech mocností a číst si, co budete chtít?

0/0
5.6.2017 0:03

J23a53n 98D70e56r54k48a 8179718452222

Jak s autorem běžně souhlasím, tady musím napsat, že tentokrát opravdu ne. Teroru obvykle podléhají naprosto nevinní lidé, kteří jsou na špatném místě. RH byl voják a položil život pro říši. Zlikvidovali ho vojáci a je úplně jedno, jak. Tentokrá pro blogaře roku Rv

+2/0
4.6.2017 18:03

P60a10v62e86l 82K23u89t87i89n73a 9552124855692

Ano, nicméně Větva píše o útocích na vojenské cíle. A tady má 100% pravdu. Platí jen jeden metr.

Buď byl atentát teroristický čin a útočníci na konvoje NATO jsou taky teroristi.

Nebo to byl hrdinský čin odboje a pak jsou útoky na konvoje a personál NATO taky hrdinským odbojem. Jednoduché.

Atentáty na civily jsou svinstvo vždy a všude...

0/0
5.6.2017 11:37

J19a71n 87D13e25r53k73a 8229648442682

Mám pocit, že to nelze srovnávat. Hitler vedl útočnou válku proti zbytku Evropy. RH byl vykonavatelem teroru na našem území. Bylo naprosto legitimní ho zlikvidovat. Byl voják a zabili ho jiní vojáci za podpory domácího odboje. Za to co dělal na našem území, ho měli stáhnout z kůže a pověsit pro výstrahu. To jak pošel, byla ještě milostivá smrt.

0/0
5.6.2017 21:11

P70a18v13e73l 80K38u56r55f61ü63r96s40t 3538303585189

Někdo tomu říká atentát, jiný zabití, já tomu říkám karma.. všech 102 mužů ze Zvláštní skupiny D 46, kteří se zapojili do odboje, mohlo odpočívat doma se svými rodinami, kdyby nemuselo svět přesvědčovat, že ti hajlující lidé v Praze protektorát nechtějí, že Mnichov byla podpásovka a že nám tu Heydrich stihl povraždit ještě před svou vlastní smrti neuvěřitelné množství inteligence, sokolů a statečných odbojářů a narýsoval plány k průmyslové likvidaci obyvatel (jediný, kdo ho v tom předčil, byl jen Stalin).. že mu pak pomohli dílo dokonat komunisti a náš národ se z této nevratné ztráty dodnes nevzpamatoval (páč ta chybějící inteligence a morální vzory holt z prstu nevycucáme), to je věc další.

Jak mám Vaše články jinak rád, srovnání jejich atentátu s dnešními teroristickými akcemi proti nevinným civilistům, nebo okupačním vojskům, které genocidu na blízký východ neexportují.. odsunutí Němci možná v pohraničí chybí, ale raději si nepředstavuji, jak by to s nimi dopadlo, kdyby zůstali - to vraždění během divokého odsunu byla myslím jasná ukázka, že další soužití bez obětí by už asi nefungovalo..

Dnes bohužel bez karmy :-/

0/0
4.6.2017 16:23

M54i14r94e49k 97Ř96í84h86a 8455761295673

Jestli je to míněno vážně, tak autorovi jeblo. Jestli to je satira, tak fakt pitomá. Za tou vojenskou akcí (nic jiného to nebylo) nejsou jen osudy parašutistů, ale i všech co jim pomohli a zaplatili cenu nejvyšší. A zmíněný odsun bylo správné řešení, ale ne jediné. Mohli jsme sudeťáky poslat Stalinovi jako levnou pracovní sílu, mohli jsme jich nějakou část postřílet za vlastizradu. Z mého pohledu vyvázli ještě lacino. Za to co prováděli v roce 1938 (a nejen v tom roce) si nic jiného nezasloužili (ano ne všichni, taky jich tu cca 10 procent zůstalo).

+2/0
4.6.2017 13:06

J29o67s85e86f 97Š51á23t52a81v83a 2264911276549

Větvo,jseš první kdo ví jak to skutečně bylo.Ostatní se jenom dodnes dohadují.Všechna čest tobě.Jseš génius.Jo a můžeš tady napsat jaký čísla budou tažený ve sportce,když už všechno víš?

0/0
4.6.2017 12:48
Foto

J39o17s54e73f 57K59o94u94b65a 8661590483291

Já se dočetl, že přišel příkaz akci zrušit, ale vojáci neuposlechli rozkaz. Což je vážné porušení vojenské kázně.

0/0
4.6.2017 10:10

Š72á20r28k86a 44M61a37t87y41á95š20o52v54á 1781445642729

kde jste to četl? Uveďte zdroj!!!!

0/0
5.6.2017 9:14

M29i78r56e80k 51Ř55í78h89a 8125711175343

On byl obecně problém spojení mezi odbojem a Londýnem, takže nějaká moc čilá komunikace nebyla možná. A o odvolání akce se snažila část odboje, ale neznám žádný zdroj, který by potvrdil že Londýn akci odvolal. Vojáci postupovali dle rozkazu a ten nemohl zrušit jen tak někdo.

0/0
5.6.2017 10:42
Foto

V71á29c30l47a12v 93C78h70u65c39h57m64a 6275511748586

Ty diskuse pod Větvou bývají někdy srandovnější než Větvův text. Autor se asi skvěle baví. R^

0/0
3.6.2017 18:04
Foto

J62i14ř14í 26K60l11i93c40p69e72r91a 1686710176

Valná část přispěvatelů k tomuhle blogu nepochopila ani satiru, ani nadsázku autorovu. Za důležité považuji připomenutí toho činu a celého odboje.... Ti co tu píší o tisících obětí asi neznají historii a pletou si atentát a jeho následky s německou vyhlazovací taktikou, vyhlášenou ještě dávno před atentátem. Cílem Němců bylo udělat z nás poslušné eunuchy a zbytek vyvézt za prací v sibiřských dolech a hutích, nebo na ukrajinských polích. Proto ten teror, atentát byl jen záminkou k tomu, co stejně chtěli udělat. A možná za to jim jede poděkovat mladičký a historie už asi neznalý Bělobrádek na jejich tradiční sjezd. Jeho stranický spolubojovník Hermann je minule oslovil jako drahé spoluobčany....

+4/0
3.6.2017 17:08
Foto

J54u58l65i79e 17K33y90s32e16l75k50o85v12a 6630492988251

Já jsem tedy nalítla a že jde o satiru jsem nepochopila, ale i tak je to drsné čtení, které fandí Němčourovi.

0/0
3.6.2017 20:23

K34a14t13e41ř48i66n12a 18T21y28c35o17v42á 9300851126925

že se občan prostý z dějepisu dozví jen to, co je pro vládnoucí vhodné, to snad netřeba říkat. údajně na základě tohoto atentátu uznaly mocnosti naše původní hranice... takže když když se upálili Palach a spol., měl svět logicky pochopit, že tu Rusy nechceme :-), nefungovalo, že? zneužívání emocí a sklonu lidí věřit, že dobro zvítězí, od mocných tohoto světa, mě stále ohromuje. a, ano. lidovcům stoupají preference, přestože pomohli prosadit církevní restituce, kamarádíčkují se s lidmi, kteří usilují o restituce v Sudetech a popření historického faktu, že většina z nich byla ochotna kvůli hmotnému prospěchu zradit stát, kde se narodili a žili oni i jejich předkové

0/0
4.6.2017 23:53

T31e12r15e60z70a 67H34a71j81k97o49v19a 5247912754290

Humorizovat svetovou valku a jeste se podepsat jako z nemeckeho periodilka je vrchol .... RvRvRvRvRv

0/−2
2.6.2017 22:22

B73e76n 43P67a13v22k20a 1987763987221

Tak za tohle to schytáte od lidí. Vy vůbec neovládáte dnešní newspeak člověče! Chápete, že teroristi jsou tamti! No prostě tamti;-D

0/0
2.6.2017 16:57
Foto

V71l95a98d43i29m98í98r 69K27r95o19u72p42a 8457168761832

Hele, Větvo, budeme dělat, že jsem jako tenhle Tvůj blog nečetl, jo?...

+1/−1
2.6.2017 16:08

K14a67r11l14a 43N40o22v56á19k68o34v28á 4894942615927

Nevím, že by někdo nazval terorem, když někdo nastraží bombu do cesty okupačního konvoje. Teror je, když nastraží bombu do cesty koloně civilních aut.

+1/0
2.6.2017 14:55

K67a22r10e85l 98H16a89u24p91t16v12o77g66e69l 3353662154424

Atentát na Hajdrycha byla vojenská akce a byl v důsledku úspěšný, protože esesácký vrahoun pošel. A šílený teror z následné msty prováděli Nacisti.

+2/0
2.6.2017 13:48
Foto

Š25á71r41k20a 66B61a67y30e71r89o40v44á 2979152249211

Hele Větvo, ono je moc někdy příliš. Obzvlášť u mnohonásobnýho bloggera roku...Rv

+2/−2
2.6.2017 9:03
Foto

J48u76l93i76e 96K15y60s21e88l50k34o20v78a 6510972988611

Myslím, že tento názor není fér, pane Větvičko. Nebyli to profíci, zřejmě jste tam chyběl s radama, milý synku.

+3/0
1.6.2017 20:39
Foto

Š83á61r46k30a 36B11a42y33e40r84o28v34á 2619702139711

R^

+1/0
2.6.2017 9:03

K52a58r85e88l 21H65a27u66p79t98v77o21g42e20l 3923472424444

Podělal by se strachy.

+1/0
2.6.2017 13:49
Foto

J46i31ř61í 73K28l50i91c44p73e73r75a 1916640886

Jak to, že to nebyli profíci? Víte něco o tom, jaký výcvik museli všichni parašutisté podstoupit a jak byli vybavení? A že do toho šli s vědomím, že z toho asi vůbec nevylezou?

0/0
3.6.2017 16:53

M62i16l16o98š 48P23l71a71š95i29l 5634567129635

tady chybí už jen střelec zpoza travnatého vršku ...

0/0
1.6.2017 15:20
Foto

O22t97a74k34a86r 28S35e65k49l 4901833665480

Jen tak na okraj , mimo téma : Už i ten Ruda z Ostravy změnil image a opustil "ostravštinu"...:-)

0/−4
1.6.2017 11:15

A28l31e53š 91P13a16k23o31s78t13a 6856479924303

Pane Větvičko, dnes jsem z vás trochu na větvi. Operace Anthropoid nebyla žádná teroristická akce, šlo o vojenský zásah britské armády v týlu nepřítele proti představiteli státu, s nímž byla Británie ve válce! A že byla zfušovaná? Co to melete, úkol byl splněn, Heydrich zemřel. Přečtěte si někdy třeba knihu Invaze od Miloše Hubáčka !(https://www.kosmas.cz/knihy/121407/invaze/)

Tam se dočtete, jak pečlivé a grandiózní byly spojenecké přípravy operace Overlord - a jak "zfušované" bylo potom její praktické provedení. Dobytí města Caen, například, bylo plánováno na první den invaze - a trvalo to "synkum" přes měsíc!

Válka je totiž vždycky v podstatě zfušovaná, a nevyhraje ji ten, kdo má větší síly a lepší výcvik, ale ten, kdo se dopustí méně chyb.

+11/0
31.5.2017 16:50

M74i58r64o54s63l92a89v 79N60o75v11o67t76n69ý 5372508665187

autorovi sice fandím,ale srovnávat vojenskou akci - vojáci kontra generál policie a představitel okupantů a teroristický čin pomateného fanatika je za hranou

+3/0
31.5.2017 11:26

I63v56a 32D53o74l74a71n52s94k50á 2903286700480

Heydrichiada nebyl prvni zfusovany atentat. Vzdyt kolik jich bylo na Hitlera, a ani jeden nevysel. Ostatne, i kdyz vse neslo tak jak jak by melo, Heydrich stejne zemrel, takze akce vlastne byla uspesna. Jeji desive nasledky vsak z ni delaji pochybny cin.

+5/−1
30.5.2017 18:10

Z48d35e14n90ě90k 35J39a13n54s37a 9518914259120

.... vždycky když projíždím na kole kolem památníku místa seskoku Kubiše a Gabčíka,tak - ač sám nevoják - nezapomenu nikdy zasalutovat, poněvadž tuto dvojici považuji bez přehánění za poslední dva naše SKUTEČNÉ vojáky, protože před nimi s nepřítelem naposled bojoval Žižka a po nich ....UŽ NIKDO !ČEST!!

+9/−2
30.5.2017 8:04

T48o45m60á51š 62F29o39l39d73y51n14a 7899784917501

Opravdu? A co tisíce jiných skutečných vojáků, kteří bojovali a mnozí z nich padli na různých frontách 2.světové války?

+6/0
30.5.2017 10:07

Z94d38e69n56ě39k 28J38a44n32s58a 9748824349520

....souhlas ....ale tihle dva měli DOPŘEDU téměř stoprocentní jistotu, že z téhle akce ŽIVÍ NEVYVÁZNOU!!

+9/0
30.5.2017 10:14

D77a25v33i82d 55V50l55k 6146395768187

Kristepane Větvičko.Chtělo by to trochu úcty a trochu pokory.Tenhle blog je zpupná hloupá kravina!!RvA to Tě jinak čtu rád.

+13/−3
30.5.2017 7:13

T29o19m95á39š 49F85o44l59d20y14n42a 7229314677711

Zpupná určitě není. Není nic špatného přiznat si, že se akce rozhodně nepovedla podle plánu. A že je o jejím účelu a efektu je možno diskutovat.

Vlastenectví neznamená nepřiznat chyby, třeba i hrdinské...

Na druhé straně, bylo zodpovědné zatáhnout do celé operace mladé nevinné děvče, které chodilo s jedním s výsadkářů jakože na procházku na průzkum před akcí? Které potom bylo také poraveno ...

Nevím, jestli jako voják bych s tím souhlasil. Že se obětovali výsadkáři, je jedna věc. Že byli obětování rodinní příslušníci členů odboje, s tím se neztotožním.

Ano, bylo to zvěrstvo gestapa, že je poravili. Ale pokud je vojenská akce postavena na obětování vlastních civilistů, není to správné.

+6/−5
30.5.2017 10:13

D30a17v26i29d 14V53l56k 6146315728887

Stejní hrdinové jako výsadkáři byly lidé okolo pane Foldyno.Hrdinové ne oběti. Máme těch hrdinů tak málo, protože daleko víc lidí hajlovalo na náměstích, tak si těch pár važme!!!

+7/−1
30.5.2017 12:38

J66i95n45d98ř48i33c40h 79H31r97d28l48i91č18k87a 4476744429724

OMG, zas to hajlování na náměstí. Opravdu nechápu, proč se to stalo tak oblíbeným flagelantským nástrojem. Vždyť je vcelku jasné, že dobrovolná a spontální ta shromáždění nebyla.

+2/0
31.5.2017 12:16

M82i20c60h86a77l 35Z96á23k57o14u74c62k90ý 2184754961761

A krom toho, já si vybavuji i fotku: https://www.ustrcr.cz/tri-osudove-breznove-dny-14-16-brezen-1939/

Tedy tu druhou. Dále je třeba poznamenat, že zde žilo X-set tisíc Němců a hlavně oni vytvořili ten hajlující zástup. A přesně co píšete, to je druhá stránka. Prostě mě toto sebemrskačství také už nebaví, kolaborace zde nebyla vyšší než jinde v okupovaných, naopak. Jen těch hrdinů si tolik nevážíme, dehonestujeme jejich činy či vůbec o některých nevíme. Netáhnou jak třeba Kajínek..

+7/0
31.5.2017 12:57

J62o73s15e93f 87V90o87s49i31c87k76y 4363947646183

Ta akce definitivne zfusovana byla! a Vetvicka si zaslouzi karmu uz jenom proto, ze jako jedinny ze vsech odborniku si toho vsiml. Proc ten Gabcik jednoduse nenatahl ten samopal znovu.? Nebo proc nevytasil z tasky ihned pistoli nebo granat, ktery mel (nebo mel mit)? Byl to boj 2 na 2,ve kterem ti nasi meli velkou vyhodu palebne sily a momentu prekvapeni (ambush). Tak proc se dali okamzite na divoky utek, aniz by splnili rozkaz pres.Benese?? I v tech filmech to vypada, jako by prioritou nebyla smrt Heydricha, ale zachrana vlastniho zivota !

0/−1
4.6.2017 16:06

M39i87r10e15k 55Ř45í58h30a 8225361265323

Je vidět že o zbraních toho asi moc nevíte. Když se Vám vzpříčí náboj, nemůže se závěr pohnout takže byste musel vyndat zásobník nějak ho vyklepnout a zase zandat - operace na delší dobu. Navíc všichni žijeme v zajetí filmu z 60 let a tam je ta scéna dost mimo. Gabčík určitě nepřebíhal silnici, ale byl na stejném chodníku jako Kubiš. Navíc nejdříve měli podle výcviku (který i britové označili za dost krátký) hodit bombu a pak teprve střílet. To že by měl druhý i bombu je blbost. Už její použití bylo pro toho kdo jí házel nebezpečné a tady šlo o útok z bezprostřední blízkosti, Jediná jistota je dnes ten zaseklý samopal. Takže těžko říct jak to bylo. A že chtěli zmizet to je jasný, to udělá každý.

0/0
4.6.2017 20:06

K27a32t65e56ř82i42n90a 69T21y67c67o88v32á 9680981386145

když nic, proč na takovou akci posílat nezkušené a nedostatečně vycvičené? mezi našimi v Angilii bylo dost bývalých profesionálních vojáků

0/0
5.6.2017 0:08

M19i45r30e18k 20Ř53í61h30a 8755901315263

Oni byli vojáci, ale tyhle "přepadovky" nikdo běžně v té době necvičil. Speciální jednotky které takové akce provádějí se tenkrát teprve rodily a třeba co britové označovali za naší slabinu bylo "házení" - protože jako národ nehrajeme kriket. Za daných podmínek a při daném výcviku nelze říct nic jiného, než že se akce podařila.

+1/0
5.6.2017 5:43

K25a83t80e61ř73i64n31a 97T31y29c53o61v73á 9470271306415

ještěže jsme tak malý národ. vládci (ti naši) si nás musí šetřit, ve velkých národech se tohle bezohledné nakládání s jedincem jako kusem děje daleko častěji. takže i to je důvod, proč nechci být euroobčan

0/0
5.6.2017 0:01
Foto

M26a32r75c58e91l 18M26a80t12u18š22á21k 4947624659103

100x karma

0/−7
30.5.2017 7:11

A48n93t52o83n17í70n 94R43e16č15e87k 9265752556460

RvRv

+2/−1
29.5.2017 22:30
Foto

F16r44a98n43t73i97š50e65k 90K72š44í92r 2629226855

Teroristickým aktem bylo bombardování německých měst. Zabití tyrana byla spravedlnost.

+7/0
29.5.2017 21:49

M19i34c90h95a72l 98Z32á77k57o19u61c80k24ý 2854124381631

Já si myslím, že teroristickým aktem byla hlavně ofenzíva směr Berlín a jeho dobytí. Protože pak chudák nevoják Hitler byl nucen spáchat sebevraždu. Jakkoliv je bomabrodvání děs, v této válce bylo ospravedlnitelné. Až na Drážďany a Prahu. To už bylo zbytečné a šlo pouze o to, zničit to, co zústane SSSR..

+4/−2
29.5.2017 22:41

K35a62t75e15ř59i62n32a 35T49y53c85o91v43á 9360111806925

a našich továren v době, kdy válka byla rozhodnuta. Američany myslím

0/0
5.6.2017 0:10

P29e77t91r 84M59u72n16z22a31r 1845641469686

A ZASE DALŠÍ BLÁBOL:-(

0/0
5.6.2017 11:40

K50a15t70e16ř38i37n59a 20T13y73c37o72v47á 9580771906655

a kdopak bombardoval Škodovku a kdy?

0/0
7.6.2017 17:09

J74o35s79e43f 91L81e59i71n49e12r 8127989477402

Chtěl jste předvést elegantní kolenní výstřel, a střelil jste se do kolena. Zfušovaný článek.

+15/−4
29.5.2017 19:29



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.