Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

morbid

Jste můj bloger roku,

i kdyby se Matějka pomatějkoval úplně!

0/0
3.12.2010 2:00

culka

Já jsem teprve před pár lety

pochopila, že moje klarinetová hodina nebyla hlavním důvodem, proč si mě v den slibu maminka vyzvedla hned po obědě ze školy, zatímco pionýři šli slibovat do kasáren a dokonce mohli lézt do tanků.... kdežto mě maminka uplatila větrníkem v cukrárně, aby mi to nebylo líto :-) Některé děti prostě mají dlouhé vedení.

0/0
2.12.2010 12:32

pyjonýr z tup009

Modrý tým,to je jiná klasa.

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
2.12.2010 10:40

Deleter

---

L'art pour l'art?

0/0
2.12.2010 10:25

georgesco

halo, log-out

Jo, Laďo, nepřijde ti šílený, že jsme se dostali do doby, kdy nemůžeš veřejně vyjádřit znechucení nad takovou organizací, jako je Pionýr, aby tě spousta lidí div nezašlapala do země??! 

Už mockrát mě v této souvislosti napadlo, napsat něco o tom, jak ten Hitlerjugend nebyl tak špatná organizace, hráli se fajn hry a vychovávalo se k vlastenectví... nějaká ta idea sem, idea tam, hlavně, že tam byla dobrá parta a s klucima byla sranda, jezdilo se na tábory  ...   No ni?!

0/0
2.12.2010 9:38

kulinek2

Re: halo, log-out

Ale to vůbec není nic o nějakém "zašlapávání do země", je tady prostě jenom několik nesouhlasných názorů. A nepřijde zase vám šílený, že OPĚT přichází doba, kdy nesouhlas s něčím je nežádoucí a téměř trestuhodný - dle vás?

A to vaše přirovnání s Hitlerjugend je nechutné a sprosté. Můj táta, který přežil nacistický koncetrák, by vám nafackoval. Bohužel už umřel.

0/0
2.12.2010 9:58

log-out

Re: halo, log-out

Stejně tak bych moh říct, že by Vám nafackovalo těch mejch pár známejch, kteří přežili komunistický lágry. Teda nenafackovali, jsou to príma lidi, jedni z nejlepších, co znám.

O co byl Hitlerjugend horší než pionýr? O co byl nacismus horší než komunismus? zočátky komunismu v Rusku jsou zatížené desítkama milionů obětí. A WWII, kdyby nevyvolal Hilter, tak ji chtěl vyvolat Stalin, jen to nestih.

Oba tydle režimy a ideologie jsou totálně zvrácený (mě osobně z pár důvodů připadá komunismus ještě o něco horší, ale to by bylo na jinou debatu, tady si vystačím s tím, že jsou obě morálně zvrácené). Pionýr i Hitlerjugend byly založený na podporu tědle režimů a ideologií.

O co je Hitlerjugend horší? Že se smí na plnou hubu říct, že HJ bylo zvěrstvo a kdyby ho někdo znovuzaložil (byť s nezávadnýma stanovama), jde za katr, zatímco Pionýr smí dál vesele existovat a když někdo prohlásí, že je morálně dosti problematickej, tak se na něj snese sprška kitiky? Jinej rozdíl nevidím,

0/0
2.12.2010 13:01

georgesco

Re: halo, log-out

Ne není to ani nechutné, ani sprosté. Je to přesné. Podstatu měly naprosto stejnou!! 

0/0
3.12.2010 14:12

georgesco

halo, log-out

Halo, log-out, na to, že je ti osmadvacet to máš překvapivě dobře v hlavě srovnaný a umíš to i vyjádřit (viz tvé dřívější příspěvky)!!!

R^

0/0
2.12.2010 9:23

georgesco

pionýr

Vážení,

Pionýr byl nástrojem totalitní moci k ovládání a dětí a mládeže. To je jeho podstata, proto byl založen, to je idea jeho vzniku!!!

To, že někde byli schopní vedoucí, kteří se snažili v rámci možností nebo pod "maskováním" o něco víc na podstatě té organizace nic nemění.

Srovnání s páně Adolfovým jugendem je více než trefné!!

O to víc mi přijde šílené, že taková organizace doposud existuje, i když přemalovaná na růžovo.

0/0
2.12.2010 9:06

log-out

zneužit? houby!

Slučovací konference byla jestli si dobře pamatuji 49 (nebo možná 50, nechce se mi to hledat), takže zcela jasně dle pokynů strany, tehdy to opravdu jinak možné nebylo.

Takže to, že byl Pionýr pouze zneužit je jedna ze lží, kterou dnešní Pionýři o své historii šíří. Byl založen dle pokynů z Moskvy podle sovětského vzoru čistě za účelem indoktrinace mládeže.

Jesti s tím nesouhlasíte, tak prosím důkazy, já mohu doložit jak archivní zprávu zpravodaje z oné konference, tak zápis z ÚV KSČ, tak další archivní materiály, které to co tvrdím dokládají.

0/0
1.12.2010 11:45

mlocek

Re: zneužit? houby!

Větou: "já mohu doložit jak archivní zprávu zpravodaje z oné konference, tak zápis z ÚV KSČ, tak další archivní materiály, které to co tvrdím dokládají"

jsem pochopil Vaši celoživotní pouť ...Rv

0/0
1.12.2010 12:00

hasmen

Re: zneužit? houby!

Jsou to někdy paradoxy... Jeden byl krajským tajemníkem partaje a jakej to byl potom disident...

0/0
1.12.2010 12:12

log-out

Re: zneužit? houby!

Hezké, a co o mě ještě víte?

Pro informaci, je mi 28. :-) a todle téma zajímalo a nevěděl jsem, co si o tom mám myslet, tak jsem si prostě jako každý rozumný člověk předtím, než jsem si utvořil názor, sehnal relevantní fakta...

0/0
1.12.2010 16:18

kulinek2

Re: zneužit? houby!

Relevantní fakta ze života několika milionu lidí - no to jste kabrňák! Anebo to je jenom demagogie v popisu několika lidí, kteří přetékají nenávistí ke všemu, co bylo.

Utváření názorů na základě tohoto - no, máte na to nezadatelné právo a nárok ....

0/0
2.12.2010 10:11

log-out

Re: zneužit? houby!

Já nepíšu nic o relevantních fakteh několika lidí, ale o vzniku pionýra a ideologii komunistické strany. To na konstatování toho, že jak komunistická ideologie, strana, tak i organizace založená na jejich podporu a šíření (Pionýr) zcela dostačuje.

To, že pak rozhovory s pamětníky, studium archivních materiálů a debaty s historika zabývajícíma se tím obdobím jen potvrdily to, co vyplývá ze samotné komunistické ideologie už jen potvrdilo to, co se dalo na teoretické rovině odvodit. (Čili naprosto standarní výzkum - z dostupných teoretických faktů se postuluje teorie a ta se pak empiricky ověřuje).

0/0
2.12.2010 16:27

log-out

Re: zneužit? houby!

I kdyby v tom státě bylo utlačováno jen jedno procento lidí (jen  prokazatelně zavřeno z politických motivů bylo přes 250.00 lidí, což je více) tak amorální je.

Takže vaším pseudoargumentem, že jestli jsem si zjistil jak se žilo všem deseti milionům lidí argumentujete jen proti sobě: vy abyste dokázal moralitu režimu byste musel "dokázat", že se nedělo bezpráví všem. Mě stačí nalézt dostatečně závažné porušení práva a morálky, abych konstatoval amorálnost. A tím dostatečným porušením může být kterýkoli z následujících faktů:

 zavření 250.000 lidí z politických důvodů, omezování svobody slova, omezení vzdělávání,  omezování vlastnického práva, omezování náboženské svobody, omezování svobody pohybu

etc. etc. etc.

0/0
2.12.2010 16:37

fanda1

Re: zneužit? houby!

Indoktrinovaná mládež! Sic! Tak tihle mládežníci (nejvíce indoktrinovaní) píší, dnes především, blogy o tom, jak strašná ta doba byla, jak toužili po banánech a madarinkách - a nic. Velké nic - jenom fronty na vše, stávali na ně i za rodiče. Indoktrinovaní dnešním hujerstvím.

No a ti, co měli normální dětství, mezi které se i já počítám, se tomu jenom usmíváme ....:-) Za účelem normálního života;-D

0/0
1.12.2010 12:15

hasmen

Re: zneužit? houby!

:-):-):-)

0/0
1.12.2010 12:19

log-out

Re: zneužit? houby!

Nevím, jestli se se svými 28. lety mohu počítat mezi inoktrinovanou mládež :-). Nicméně ne každý měl asi za komunismu tak šťastný život, jako Vy, popř. vaše rodiče. Vše co níže píšu není agentura JPP ale případ lidí, které znám (a ne nutně z rodiny):

Jde o takové drobnosti jako nemožnost studovat vysokou školu, být zavřen za to, že vedl dětský oddíl, povinnost papouškovat (např. ve škole) věci, které považuji za naprosto amorální, např. i taková zdánlivě naprosto odtažitá drobnost, jako že mámám v porodnicích automaticky braly děti a dávaly jen na kojení (v demokratickém režimu by se člověk mohl vzepřít), zákaz vycestovat, zavírání za to, co člověk řekl/napsal, omezení náboženských svobod apod.

Nicméně mám pocit, že lidem, kteří nesvobodu omezují na frontu na bannány stejně nevysvětlím, proč považuju komunismus za hrozný, "i když se v něm vlastně docela dobře žít dalo".

0/0
1.12.2010 16:38

kulinek2

Re: zneužit? houby!

V kontextu doby - každý neměl na to, být disidentem etc etc.

Vám bylo 8 let, spoustu věcí "máte z vyprávění" - myslíte, že bylo vždy objektivní? Měl jste tak strašné dětství?

0/0
2.12.2010 10:03

Deleter

Re: zneužit? houby!

Jo, když k nám do oddílu přišla nějaká flundra z vedení PS a vyslýchala nás, co víme o soudruzích Léninovi a Gottwaldovi, přičemž jsme nevěděli zhola nic a náš vedoucí se pak náhodou nedostal na VŠ, tak to bylo celkem strašné.

0/0
2.12.2010 10:28

kulinek2

Re: zneužit? houby!

Stalo-li se to, bylo to fakt strašné a správně jste ji pojmenoval (i když hrubiánství nemám rád). Nic podobného jsem nezažil a ani mí sourozenci, bylo to o lidech. A je to o lidech. A bude to o lidech. Hujeři byli, jsou a budou. Bohužel.:-/

0/0
2.12.2010 10:42

Deleter

Re: zneužit? houby!

To je zcela přesné. Dnes škodí jinde.

0/0
2.12.2010 12:36

log-out

Re: zneužit? houby!

Není to jen o lidech - i v NSDAP byli určitě lidi, kteří byli Ok, akorát

prostě to fakt nedomysleli. Pořád je ale NSDAP špatná jako taková.Z toho plyne, že kromě morality jednotlivých lidí se dá posuzovat i moralita organizací (na základě toho, co oficiálně podporuje atd...).

Pokud je ideologie, ze které tyto amorálnosti vyplývají (a to z komunismu opravdu vyplývá), je ta ideologie špatná.

Pokud tu je tu organizace, která tuto ideologii podporuje, tak je ta organizace špatná (nezávisle na tom, kolik v ní je dobrých lidí).

Pokud byla pro podporu této organizace dokonce i založena, tak myslím nemá morální právo na existenci.

0/0
2.12.2010 12:53

Nikola Šuhaj

Pionýrské organizace

měla jeden velký klad oproti dnešku. Děti se tam učili poznávat přírodu, různé hry a další zábavné činnosti.Na rozdíl od dneška, se neučili požívat alkohol, kouřit a brát drogy. A počet dětí, které to dělají stále stoupá. ;-(

0/0
1.12.2010 10:30

culka

Re: Pionýrské organizace

Jistě. To mě Skaut taky, i Junák. Tak proč byly tyhle zakázané, zatímco Pionýr měl zelenou?

0/0
2.12.2010 12:36

beef-eater

Pijonýr

No některým koukám vymydlili mozky tak důkladně, že jsou z nich dneska grafomani a píšou blogy o ničem....

0/0
1.12.2010 10:23

Nikola Šuhaj

Každý systém

vymývá mozky dětěm a mládeží a není tomu nyní jinak. Viz klip Mádla a Issové a studentské volby.Typické vymývání mozků.

0/0
1.12.2010 10:22

boris.pouzar

massage

Žádný režim  ( chcete-li systém ) se neobejde bez masáže těch,kteří jsou ohební. Pionýr sloužil bolševikům, H-J fašounům, Dnes formálně není žádná jednotná organizace.Děti jsou nyní hlavně objektem zájmu pro reklamu,která je nabádá k bezbřehému konsumu.

Jedině skautům kdysi o něco šlo ... Dnes nevím - skuating asi už nikoho moc nezajímá ...

0/0
1.12.2010 9:22

georgesco

Re: massage

No, neodvážil bych se tvrdit, že skauting nikoho nezajímá, počet členů sice neroste, ale ani výrazně neklesá. Bohužel musím přiznat, že i ideje skautingu podléhají erozi doby a skauting módním vlnám.

0/0
2.12.2010 9:14

roxxor

Bylo to jak kde

ja do pionyra chodil a rad. Vedouci nam delali byvali skauti a taky to podle toho vypadalo. Politikareni se odskrtalo jako splnene na papiru a bylo. Hraly se hry, poradaly se tabory a odborne krouzky. Kroj jsme nosili jen o nejakych oslavach a pri slavnostnich nastupech na tabore (tam ale se zelenou kosili). Vzdy to bylo o lidech. Uznavam, ze mit tam nejakyho rudomagora, tak by nas to asi rychle prestalo bavit. Moje deti dnes chodi na skauta. jezdi na ten samy tabor, ktery jsem ja jako pionyr pomahal stavet a opravovat. Mezi vedoucimi "dosluhuji" ti sami, kteri se radi vratili do sve puvodni organizace. Proste lidi, kteri chteji pro deti neco delat, tak si najdou zpusob. Ti kdo meli POSSM jen jako clanek sveho soudruzskeho splhani se dnes predhaneji v politice ve vsech stranach.

0/0
1.12.2010 9:17

opportunity

Re: Bylo to jak kde

R^R^

0/0
1.12.2010 10:17

polární liška 1

Ačkoliv jsem ho skládal, slib jiskry už si dávno nepamatuju

a nějak nevidím důvod proč bych měl. Je klidně možné, že mi neměli co vymejvat a třeba to taky bude důvod, proč mi ten blog přijde o ničem a bez pointy...

0/0
1.12.2010 9:14

proost

Slaboduché

Slaboduché a dementní kritizování všeho co bylo dříve - tak to je známka skutečně inteligentního přístupu. A jenom tak pro osvěžení paměti - na slib Jisker jsem si náhodou vzpomněl - "Slibuji dnes přede všemi, jako Jiskra jasná, chci žít pro svou krásnou zemi, aby byla šťastná." Nevím co je na tomhle slibu špatného a spíš se dívím, že v té době takovýhle slib (prakticky apolitický) byl vůbec možný. Ale rozumím tomu tak, že zřejmě vlastenectví a to, o čem se v tomto slibu mluví považujete za natolik špatné a odsouzeníhodné, že je vám z toho špatně. No - máte na to nárok, ale já budu své děti vychovávat jinak...A s dnešním Pionýrem, kde se snaží pro děti něco dělat nemám vůbec žádný problém. Možná ještě trochu menší než se Skautem, kde je na můj vkus všechno přeorganizované. :-/

0/0
1.12.2010 8:59

kulinek2

Re: Slaboduché

R^Asi tak. Pěkne shrnuté.

0/0
1.12.2010 9:11

wiki5

Re: Slaboduché

no vzhledem k tomu, ze deti netusili, ze to stesti spociva ve vyvozu revoluce podle leninskych zasad, tak se samozrejme te vete zdanlive nemuze nic vytknout, ale v cele souvislosti je to odporne manipulovane pokrytectvi rezimu, ktery nemel zadny mandat, ale budoval svou pozici na typech lidi jako vy a kulinek

0/0
1.12.2010 14:26

kulinek2

Re: Slaboduché

No nazdar - opět wiki kádrováček;-) Ale klidně si povídejte ty své nenávistné větičky. Vám musel někdo opravdu, ale opravdu hodně ublížit a to stigma se s vámi táhne celý život. Jenom bych prosil, nesnažte se vnutit tuhle svoji nenávist všem a za všech okolností. Víte, wiki, jako dítě jsem politiku neřešil a měl jsem opravdu pěkné dětství. U nás bylo vždy dost lásky a pohlazení pro děti. Také nám rodiče nikdy nevtloukali do hlavy žádnou nenávist vůči nikomu. Vedli nás k četbě, docela se jim podařilo i to, abychom se do školy těšili a měli dobré výsledky. Politika byla někde venku a nedotýkala se nás.

Ale dle vás jsme "typičtí budovatele pozic režimu" - nu dobrá, každý má právo na svůj názor.

0/0
2.12.2010 9:45

wiki5

Re: Slaboduché

vy jste tak jednoduchy az to boli... byli deti co meli krasne detstvi i za Hitlera, presto dospeli a stali se z nich antifasisti a nikdo jim neublizil. Jste pstrosi budovatel - ale mate na to pravo

0/0
2.12.2010 14:54

nathiel

Re: Slaboduché

trefné a pravdivé R^

0/0
9.12.2010 20:37

Pribinacek

Jak říkala babička jednoho kámoše,

nejdřív byli skauti, pak hitlejugend, pak pinčli a všechno je to stejná verbež...

0/0
1.12.2010 8:57

Margot27

Někteří mají mozek tak vymytý,

že si dodneška myslí, že tenkrát bylo líp, a neúnavně to omílají pod blogy těch, co mají lepší paměť ;-D

0/0
1.12.2010 8:52

proost

Re: Někteří mají mozek tak vymytý,

To je trochu jinak - neúnavně odmítám nejen blogy těch, kteří tvrdí, že tenkrát skákali lidi po stromech a v roce 89 přišlo Velké Světlo, které z těch opic udělalo lidi...

0/0
1.12.2010 9:00

opportunity

Re: Někteří mají mozek tak vymytý,

R^

0/0
1.12.2010 10:18

wiki5

Re: Někteří mají mozek tak vymytý,

a on to nekdo krome vas tvrdi?

0/0
1.12.2010 14:29

kulinek2

Re: Někteří mají mozek tak vymytý,

Někteří uměli malovat i ptáčky, nejenom tanky, což znamená že přemýšleli a měli tak nějak širší rozhled. Ale to bylo asi tím, že někteří nemuseli, ubožátka, stát ve frontách na něco, aniž by věděli na co, než je vystřídá maminka. Nebylo lépe, to určitě né, ale to nebylo nikde. To je vývoj a evoluce. Takže si nezasouvali do paměti jenom to zlé. To je i dnes a politováníhodní jsou ti, kteří umějí jenom plivat na vše.:-P

0/0
1.12.2010 9:08

wiki5

Re: Někteří mají mozek tak vymytý,

"Nebylo lépe, to určitě né, ale to nebylo nikde." Tohle je vyrok mesice... ;-D;-D;-D

0/0
1.12.2010 14:28

kulinek2

Re: Někteří mají mozek tak vymytý,

Je to jenom otázka chápání psaného textu. Ale jsem rád, že jste vy vesel:-) Alespoň nenadáváte a nedštíte síru;-)

0/0
2.12.2010 10:15

wiki5

Re: Někteří mají mozek tak vymytý,

ten psany text je zcela jednoznacny, nevim co na nem nechapete

0/0
2.12.2010 14:56

uz jsem tady taky

??

A co tím jako chtěl básník říci Větvo? Dneska je to asi jenom o karmě, bohužel. No nic, budu se těšit na příště. Rv

0/0
1.12.2010 8:45

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz