Diskuse

Slavne vyroči

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Když na mou druhou poznámku v diskuzi reagoval pan Vladimír Studený, trochu jsem se poohlédl, odkud jste k textu čerpal informace. Zjistil jsem, že to bylo nejspíš odtud: http://www.rozhlas.cz/historie/1968/_zprava/srpen-1969-cesi-proti-cechum--620992

S tou ČSLA jste to ale silně přehnal. Asi 20 tisíc vojáků, 310 tanků a 200 obrněných vozů bylo staženo k Praze, ale v ulicích zasahovali milicionáři (27 tisíc) a VB, z vojáků to byli nanejvýš pohraničníci. Já jsem si říkal, odkud jste si to vycucal, protože jsem třeba na Václaváku toho 21. srpna 1969 nějaké vojáky nezaznamenal.

No ale, když už opisujete, tak byste to měl dělat aspoň přesně a uvést zdroj, odkud jste čerpal.

0 0
možnosti

Já jsem je teda v Brně viděla. Při cestě po České ulici k náměstí Svobody jsme je míjeli, byla jich plná křižovatka s ulicí Veselou, i ulice směrem k Besednímu domu i s vojenskou technikou.

Náměstí bylo našlapané, když začaly výzvy k rozchodu. Přitom pět přístupových ulic zablokovali, jedinou ústupovou cestu nechali k Masaryčce a rychle začali směrem od dnešní Rašínovy stlačovat dav.

Ve vchodu do Rozkvětu nás pak mlátili esenbáci. O pár metrů dál začali střílet.

0 0
možnosti

Asi nebudu v této společnosti populární, ale stejně mi to nedá. Jde mi o dnešní pietní akt u budovy ČRo. Pominu teď úplně kontroverzní osobu premiéra. Ale může mi někdo vysvětlit, proč část přítomných pískala a řvala při projevu předsedy PS Radka Vondráčka, kterému je 45 let, nebyl komunista a není ani "sprostý podezřelý" ze spolupráce s StB ? Zatímco při projevu předsedy senátu Milana Štěcha, který byl v KSČ v letech 1979 až 1989 byl klid ?

5 0
možnosti
Foto

Ano, bylo to nedůstojné. Ale - bohužel - někteří naši spoluobčané nemají slušné vychování a chovají se hůře jako smečka hyen. Takhle významné výročí, a pár křiklounů to takhle pošpinilo. Nepíši úmyslně pohnojilo, neboť hnůj má bezesporu spoustu důležitých funkcí, takže je užitečný. Opravdu jsem kroutil hlavou, co se to včera po 11.hodině u budovy Českého rozhlasu odehrávalo . . .

4 0
možnosti

Moc originální tedy nejste - k událostem z 21. 8. 1969 se pokusil obrátit pozornost už Miloš Zeman při některém minulém kulatém výročí 21. 8. 1968. Fakt, že u nás bylo dost kolaborantů a zrádců, není nijak objevný. Stejně ani to, že Dubček a spol. byli komunisti a nemohli překročit svůj stín. Jenže srpnu 1969 a pendrekovému zákonu předcházel 21. srpen 1968, který má i jiné podstatnější souvislosti. Nepochybuji, že vám je to jasné. Říkám si tedy, proč se snažíte odvádět od dnešního 50. výročí okupace pozornost jinam? Snažím se na to odpovědět a nic lichotivého na vaši adresu mě nenapadá.

4 6
možnosti

A hele, pan Větvička mi dal minus. To mě těší.

0 0
možnosti

Pane Větvičko, váš příspěvek zaměňuje příčinu a následek a tím jakoby nechtíc bagatelizuje samotný akt okupace. A to je strašně důležité. Nejdřív nás Sověti obsadili a tím přerušili tzv. obrodný proces. Můžete nabídnout, že to nebyla pravá svoboda a budete mít pravdu. Ale byl to závan svobody, úleva a "nadechnutí". A těžko odhadnout jak by to nakonec dopadlo nebýt sovětských tanků. Když měli Sověti stát pevně v rukou, vylezly k...vy a v zájmu zachování alespoň nějaké moci otočili mnozí "reformní" politici. Lámaly se charaktery. Ale to bylo až o rok později. První byly ty tanky a to je třeba připomínat.

4 1
možnosti

No jo, ale ty tanky připomínají SSSR a ten zase připomíná Rusko. Tudíž je jasné, proč se autor soustředil na rok 1969.

1 1
možnosti

Laďo, se ti to zase povedlo.

Ja jsem v šedesatemosmem pod šachtu Jeremenkem sam skolil štyry přislušniky Lihovych milici. Nestačili memu temtu třicetdva malych pulek a sedmnact piv. Nechal jsem je ležet polomrtve v prachu na zastavce aj s uniformu.

Na jejich počest pak pojmenovali rynek před Lasem na naměsti Lihovych Milici.

Laďo, zduř!

R^

3 0
možnosti

A to jsem ještě nebyl plnolety.

:-)

1 0
možnosti

J32i18r53i 27V10r37a79b91e12c

21. 8. 2018 15:42

A já už myslel, že se z vás stal bolševik .... Naštěstí ještě ne.

1 2
možnosti

Podle rozhovoru, který poskytl pan "Větvička" svým oblíbeným Parlamentním listům (rozhovor je tradičně mnohem zarputilejší, než jeho legrácky zde), se autor před týdnem nacházel na výletě na území Ruské federace. Je tedy škoda, že nám v souvislosti s dnešním výročím nezprostředkoval z první ruky třeba názory běžné ruské populace na události roku 1968 v ČSSR a soustředil se na rok 1969, kdy byl SSSR tak nějak z obliga.

1 6
možnosti

Ano,na tohle výročí se rádo zapomíná.!!

Na smíchovské straně Vltavy tehdy stálo desítky českých armádních tanků, připravených nekompromisně zasáhnout.

9 0
možnosti

Třídní boj byl skutečně lítý a urputný, došlo i na potyčky! Zejména u táboráku s šípkovým vínem, kde rodič objal Oldřicha - Bezva chlapa, ale urvu vítače vojsk. Duch rudého chataře pokračuje dále! Dnes, dále dochází ke zneuctívání hrobů, tu agent Bureš u Masaryka, tu u Rozhlasu. Mlátička Vondráček po boku, (asi jako symbol blížích se žní). Moudrý Miloš v Lánech, mlčky zkoumá artefakty z Klenotnice a další sponzorské dary. Lid na jmenované opět píská - Opět se jim vrací, jako před 50 léty - Vzdejte se - Nic se vám nestane! Pak bude lépe. Je přece slavné výročí ... :-)

0 6
možnosti

Tohle jste napsal opravdu hezky.

2 1
možnosti
Foto

Ano, s tím se dá souhlasit.

2 0
možnosti
Foto

ale nezapomínáme, ale aby to tak bylo, nejdřív museli přijít Rusáci a ostatní bratři.

7 0
možnosti
Foto

Aber, das versteht sich von selbst.

2 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS